Zapraszamy do nowej siedziby firmy: Mórkowo 33 koło Lipna


Instalacje STAG

 

Dlaczego warto zamontować w samochodzie instalację gazową STAG?

 

  • Oszczędności na kosztach paliwa osiągają poziom nawet 40%. Wynikają one z różnicy ceny paliw (gaz – benzyna, gaz – ropa) i stałego podnoszenia wydajności elementów instalacji.
  • Dwa zbiorniki paliwa dają możliwość pokonania większego dystansu bez konieczności tankowania. Zapewnia to większy komfort podróżowania
  • Produkty spalania gazu są mniej obciążające dla środowiska naturalnego. Niektóre ze szkodliwych substancji, będących wynikiem spalania benzyny w ogóle nie występują w procesie spalania gazu (benzen, związki ołowiu i siarczanów).
  • Proces projektowania i produkcji przebiega w warunkach spełniających najnowsze standardy. Nad jakością produktów czuwa laboratorium i warsztat firmowego Centrum Badawczo – Rozwojowego.
  • Możliwość montażu instalacji praktycznie w każdym samochodzie, konfiguracji sterownika z dostępnymi na rynku komponentami innych producentów oraz serwisowania na terenie całego kraju (A&S&STAG).
  • Bezpiecznym użytkowanie instalacji gazowej gwarantuje kilka jej elementów ściśle ze sobą współpracujących, fachowy jej montaż i regulacja.

 

GoFast

Zalety sterownika GoFast:

•  szybki montaż dzięki ograniczeniu do minimum ilości przewodów,
•   prosty i przejrzysty program do kalibracji – tylko dwa panele,
•    procesor ma możliwość rozbudowy o nowe funkcje programowe,
•    możliwość uruchomienia aplikacji bez sterownika w trybie demo,
•    nieduża – kompaktowa obudowa odporna na zjawiska atmosferyczne,
•    centralka posiada wbudowany buzzer, zaś do podłączenia zastosowano tylko 3 przewody.

Prosty montaż

Sterownik jest przyjazny montażyście, zminimalizowana ilość przewodów niezbędnych do podłączenia sterownika  przyczynia się do skrócenia czasu montażu.

  • brak podłączenia przewodu do czytania obrotów,  sterownik wylicza je na podstawie czasów wtrysku
  • w większości przypadków nie ma konieczności podłączenia sygnału stacyjki,
  • centralka z wbudowanym buzerem i podłączenie ograniczone tylko do 3 przewodów,
  • wskaźnik poziomu gazu WPG(H) zasilany jest bezpośrednio z elektrozaworu umieszczonego na butli.

Łatwa kalibracja:

  • wszystkie funkcje znajdują się  na dwóch panelach – nie ma potrzeby przełączania się między zakładkami,
  • wbudowany tryb standard i expert. Tryb standard zawiera minimum funkcji niezbędnych do ustawienia samochodu. Jednak w każdej chwili można poprzez naciśnięcie przycisku przejść do trybu expert gdzie znajdują się rozbudowane funkcje sterownika,
  • sterownik po odłączeniu przewodu komunikacyjnego z PC sam dokonuje wznowienia transmisji.
  • obsługa sterownika przez Bluetooth Next.

Funkcjonalność:     

  • platforma sprzętowa oparta na szybkim procesorze 32 bitowym,
  • bezawaryjność-  zastosowane komponenty automotive ,
  • możliwość rozbudowy oprogramowania o nowe funkcje,
  • możliwość uruchomienia aplikacji bez sterownika w trybie demo.

 

Przełącznik GoFast

Cyfrowy, trójprzewodowy przełącznik dedykowany do instalacji autogaz ze sterownikiem STAG GoFast.

Przełącznik spełnia szereg funkcji od wyboru i sygnalizacji optycznej oraz akustycznej trybu pracy po wskazywanie poziomu gazu w samochodach z instalacją przystosowaną do zasilania układu napędowego alternatywnym źródłem zasilania, jakim jest paliwo gazowe.

Podstawowe cechy i zalety LED GoFast:

1.       mała zwarta budowa
2.       posiada tylko trzy przewody do podłączenia, co skraca czas montażu
3.       podświetlenie przycisku spełniające funkcję wskaźnika rezerwy i sygnalizacji różnych trybów pracy.
4.       zintegrowany buzzer

 

Listwa wtryskowa AC W01

Listwa wtryskowa AC przeznaczona jest do samochodowych instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w pojazdach z silnikiem spalinowym. Zapewnia precyzyjne dawkowanie odparowanego gazu do kanału dolotowego oddzielnie do każdego cylindra silnika. Wszystkie dostępne listwy AC posiadają wysoką trwałość potwierdzoną długodystansowymi testami drogowymi w różnych markach samochodów oraz w różnych warunkach drogowych i pogodowych.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych materiałów, listwa wtryskowa AC jest trwalsza i szybsza od tradycyjnych rozwiązań.

Zalety listew:

  • stabilna praca,
  • przedłużona trwałość w stosunku do rozwiązań dostępnych na rynku,
  • zmniejszone tarcie wewnętrzne poprzez zastosowanie nowoczesnej powłoki ślizgowej,
  • odporność na zanieczyszczenia,
  • bezobsługowość (nie wymagają regulowania), potwierdzona długodystansowymi testami
  • bezproblemowy zimny start dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów uszczelniających,
    odpornych na niskie temperatury,
  • gwarancja 24 miesiące bez limitu kilometrów.

Dodatkowo listwa wtryskowa AC posiadaj cewki o oporności 2Ω , przez co nie powoduje nadmiernego obciążenia układów sterujących. Cewki wyposażone zostały w gniazda przyłączeniowe o stopniu ochrony IP67.

Głównym elementem listwy jest korpus wykonany z anodowanego aluminium. Króćce przyłączeniowe wykonane zostały z mosiądzu, a uszczelnienia z mieszanek gumowych odpowiednich do pozostałych komponentów. Wszystkie zastosowane materiały spełniają surowe wymagania Regulaminów nr 67 oraz 110.

 

Sterownik QBox Basic

System sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 Q-BOX BASIC jest pierwszym z rodziny nowej generacji sterowników produkowanych przez AC SA. Przeznaczony jest do pojazdów z 4- cylindrowym silnikiem z pośrednim wtryskiem benzyny.

Konstrukcja urządzenia oparta jest na nowoczesnym, wysoce wydajnym 32-bitowym mikroprocesorze, umożliwiającym bardzo precyzyjne sterowanie dawką gazu, szybką reakcję na zmieniające się warunki pracy silnika i pomiar czasów wtrysku benzyny.

Platforma sprzętowa wyposażona została w wiele przydatnych funkcji m.in. możliwość zmiany sekwencji wtrysku, obsługę bezprzewodowego  interfejsu bluetooth i możliwość odczytu obrotów na podstawie sygnałów z wtrysku benzyny.

Konstrukcja urządzenie umożliwia dodawanie nowych funkcjonalności a tym samym dalszą rozbudowę rodziny sterowników Q-BOX.

Kompaktowa, lekka i jednocześnie trwała obudowa z optymalnym rozmieszczeniem elementów funkcjonalnych zapewnia szybsze i łatwiejsze podłączenie wiązki elektrycznej oraz montaż w dowolnej płaszczyźnie w komorze silnika.

Wysokiej jakości tworzywo, z którego wykonano obudowę zostało regulaminowo przebadane m.in. w próbach wytrzymałości mechanicznej, testach klimatycznych i szoku termicznego.

Charakteryzuje się wysoką odpornością na działanie sił i warunków zewnętrznych. Podstawa obudowy ze stali nierdzewnej zapewnia wysoką odporność korozyjną oraz podkreśla unikalny charakter obudowy.

STAG-4 Q-BOX BASIC produkowany jest w oparciu o najnowszą technologię i na bazie najwyższej jakości komponentów testowanych w laboratoriach Centrum Badawczo-Rozwojowego AC SA zgodnie z normami Automotive. Idealnie dobrane podzespoły i innowacyjny 32-bitowy procesor sygnałów sterujący układem wtrysku gazu gwarantują precyzyjne i błyskawiczne dawkowanie paliwa i zapewniają jeszcze oszczędniejszą jazdę na zasilaniu gazowym.

STAG-4 Q-BOX BASIC to optymalne rozwiązanie dla współczesnych silników zapewniające ich trwałość, bezawaryjną eksploatację, bezpieczeństwo i komfort użytkowania.

Zalety sterownika:

• lekka, kompaktowa obudowa ze złączem prostym przyspieszająca proces montażu w komorze silnika,
• usytuowanie gniazda do podłączenia wiązki elektrycznej w pozycji umożliwiającej montaż w dowolnej płaszczyźnie,
• platforma sprzętowa oparta o 32-bitowy mikroprocesor dedykowany do rozwiązań samochodowych (Automotive),
• szeroki zakres temperatury pracy (-40°C, + 125°C),
• rozwiązanie sprzętowe wzmacniające bezpieczeństwo danych i dające możliwość ciągłego rozwoju sterownika,
• obsługa bezprzewodowego interfejsu bluetooth,
• wyposażenie w testy elementów wykonawczych,
• odczyt obrotów na podstawie sygnałów z wtryskiwaczy benzyny,
• możliwość zmiany sekwencji wtrysku,
• obsługa błędów – rejestrowanie ramek zamrożonych,
• współpraca z przełącznikami LED-300, LED-300/400 oraz LED-300/401,
• komponenty wykonane z najwyższej jakości materiałów testowane w laboratorium zgodnie z normami Automotive.

Cechy sterownika:

TRWAŁOŚĆ OBUDOWY

Zgodnie z założeniami obudowa sterownika została zaprojektowana jako cienkościenna ze względu na wymagany
niewielki ciężar urządzenia. Materiały dobrane na elementy obudowy zapewniają optymalną odporność na uderzenia przy
zachowaniu niewielkiego ciężaru. Zarówno materiały, jaki i kształt obudowy zapewniają zachowanie optymalnych
właściwości użytkowych sterownika pod kątem obciążeń termicznych występujących w komorze silnika.  Na pozór
delikatna obudowa chroni moduł elektroniki przed działaniem wilgoci oraz obciążeniami udarowymi w zakresie temperatur -20°C – 120°C. W normalnych warunkach pracy obudowa nie jest narażona na permanentne wgniatanie, a jedynie na drgania pochodzące z układu napędowego pojazdu oraz na losowe uderzenia żwiru (piasku, kamieni) z jezdni.

TRWAŁOŚĆ / ODPORNOŚĆ NA ZARYSOWANIA

W normalnych warunkach pracy obudowa sterownika nie jest narażona na permanentne zarysowania długopisem lub ostrym narzędziem. Wszelkie zamierzone zarysowania zmniejszają walory estetyczne, jednak nie zmniejszają właściwości użytkowych obudowy. Zarysowana pokrywa obudowy z tworzywa sztucznego lub podstawa obudowy ze stali nierdzewnej zachowują odporność korozyjną.

SZCZELNOŚĆ

Obudowa sterownika została zaprojektowana w sposób zapewniający szczelność urządzenia zgodnie z wymaganiami
obowiązujących przepisów i regulaminu EKG ONZ. Obudowa posiada klasę szczelności IP54 (tzw. bryzgoszczelność), którą uzyskuje po polaczeniu z wiązką przewodów za pomocą złącza. Obudowa urządzenia pozostaje szczelna jedynie
w połączeniu z wiązką (w normalnych warunkach pracy sterownik jest permanentnie  połączony z wiązką). Łukowate wygięcie obudowy jest zabiegiem celowym mającym na celu kompensację odkształceń elementów obudowy w zmiennych warunkach termicznych w komorze silnika pojazdu  (rozszerzalność cieplna materiałów obudowy).

ESTETYKA

Wysokiej jakości materiały, unikalny i innowacyjny kształt obudowy oraz jakość wykonania pozwalają zachować
wysokie walory estetyczne urządzenia. Pokrywa obudowy wykonana z nowoczesnego tworzywa sztucznego wysokiej jakości o zwiększonej udarności oraz wytrzymałości w szerokim zakresie temperatur. Podstawa obudowy ze stali nierdzewnej szczotkowanej podkreśla unikalny charakter obudowy.

 

Przełącznik 300/401 B

Analogowy, sześcioprzewodowy przełącznik benzyna/gaz, spełnia szereg funkcji od wyboru i sygnalizacji optycznej oraz akustycznej trybu pracy po wskazywanie poziomu gazu w samochodach z instalacją przystosowaną do zasilania układu napędowego alternatywnym źródłem zasilania, jakim jest paliwo gazowe.

Zaletą przełącznika jest atrakcyjny kształt i rozmieszczenie elementów ozdobnych w postaci kanałów świetlnych. Ponadto środkowy przycisk ma możliwość montażu w pozycjach, co 90 stopni, w sposób, który umożliwia różne zorientowanie logotypu w zależności od poziomego lub pionowego ustawienia przełącznika.

Podstawowe cechy i zalety LED 300/401B:
1.       Wbudowany fotorezystor, umożliwiający automatyczne dostosowanie jasnści podświetlenia przełącznika względem natężenia oświetlenia otoczenia
2.       Dwukolorowe podświetlenie przycisku z logotypem spełniające funkcję wskaźnika rezerwy i sygnalizacji różnych trybów pracy.
3.       Zintegrowany buzzer
 

Lista wtryskowa HANA 2000

Wtryskiwacze HANA H2000 mogą być wykorzystywane w większości układów sekwencyjnego wtrysku gazu LPG w fazie lotnej, (tzw. sekwencjach) oraz układach CNG czyli zasilanych gazem ziemnym.

Wtryskiwacze HANA H2000 charakteryzują się:

- liniowością charakterystyki
- dużym wydatekiem objętościowym
- krótkim czasem otwarcia
- dużą żywotnością

Wtryskiwacze tego typu posiadają pojedyncze cewki o oporności 1,9 Ω,
które gwarantują wysoką wydajność oraz szybkość i precyzję w dawkowaniu gazu.

Wtryskiwacze HANA H2000 występują w 3 rodzajach o różnej wydajności:

- typ C (czarny napis) dla pojemności 800cc ~ 1200cc (130 ± 1.5 litra/min)
- typ B (czerwony napis) dla pojemności silnika 1300cc ~ 2000cc (154 ± 1 litra/min) 
- typ A (zielony napis) dla pojemności silnika 2000cc ~ 5400cc (175 ± 1 litra/min)
 

Reduktor R01

Reduktor przeznaczony jest do samochodowej instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej.

Urządzenie redukuje ciśnienie napływającego ze zbiornika gazu LPG i powoduje jego przejście w fazę gazową (odparowanie). Reduktor STAG R01 zapewnia stabilne ciśnienie zasilania listew wtryskowych podczas jazdy ekonomicznej jak i dynamicznej.

Reduktor przeznaczony jest do wszystkich samochodów o mocy silnika do 150 KM (czarny) lub do 250 KM (czerwony), w tym TURBO.

Niezwykle wydajny i stabilny termicznie reduktor STAG R01 zapewnia:

  • stabilne ciśnienie gazu również w momentach gwałtownego obciążenia silnika,
  • właściwą temperaturę gazu zarówno w ruchu miejskim, jak i pozamiejskim,
  • prawidłowe odparowanie gazu, także w skrajnie niskich temperaturach otoczenia.

 

Wyposażona w reduktor STAG R01, instalacja gazowa doskonale współpracuje z układem napędowym pojazdu, gwarantując jego wieloletnią niezawodną pracę. Reduktor doskonale sprawuje się bez względu na parametry gazu LPG, styl jazdy i obciążenie pojazdu. W zmodyfikowanej wersji reduktora STAG R01 zostały ulepszone elementy wewnętrzne odpowiadające za układ regulacji ciśnienia wyjściowego, co znacząco wpłynęło na poprawę stabilności pracy urządzenia.

Dzięki stabilnemu ciśnieniu pracy reduktor STAG R01 umożliwia:

  • bardzo płynną i dynamiczną jazdę przy optymalnym zużyciu paliwa,
  • równomierną pracę silnika (bez szarpnięć i zdławień),
  • bezpieczną i komfortową jazdę.

Reduktor bardzo szybko reaguje na gwałtowne zmiany obciążenia. Zapewnia odpowiednie ciśnienie paliwa nawet przy dużym chwilowym zapotrzebowaniu, nie dopuszczając jednocześnie do jego nadmiernego wzrostu i zdławienia silnika.
Zalety reduktora STAG R01:

  • stabilny ciśnieniowo,
  • stabilny termicznie,
  • doskonała współpraca z silnikami turbo,
  • wyjście gazu Ø12,
  • trwałość potwierdzona 24 miesięczną gwarancją
  • liczoną od daty montażu,
  • nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne,
  • małe gabaryty umożliwiające łatwy montaż,
  • obrotowe króćce przyłączeniowe.

Konstrukcja reduktora STAG R01 

Dzięki zastosowaniu unikalnych rozwiązań konstrukcyjnych, jednostopniowy, membranowy reduktor STAG R01 z wymianą termiczną, łączy w sobie zalety dwóch rodzajów reduktorów:

  • jednostopniowych – szybkość i skuteczność w przypadku chwilowych, nagłych wzrostów obciążeń,
  • dwustopniowych – brak możliwości przerostu ciśnienia.

Unikalna konstrukcja reduktora STAG R01 sprawia, że działa on równie dobrze przy niskim, jak i wysokim ciśnieniu na wejściu. Dlatego też, jest on bardziej odporny, niż inne dostępne na rynku konstrukcje na spadki ciśnienia związane z obniżaniem się poziomu gazu LPG w zbiorniku oraz z zanieczyszczeniem gazu.

Zastosowane w reduktorze STAG R01 innowacyjne rozwiązanie wymiennika ciepła sprawia, że jest on bardziej trwały i niezawodny od wielu innych konkurencyjnych rozwiązań.
Materiały zastosowane do budowy reduktora

Reduktor STAG R01 zbudowany jest ze stopu aluminium przygotowanego pod ścisłą kontrolą chemiczną, w technologii zapewniającej:
• całkowitą szczelność odlewu przy ciśnieniu nawet do 70 bar,
• jednorodną strukturę odlewów zapewniającą wysoką trwałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne

Certyfikaty

Certyfikat STAG Certyfikat AC S.A. Certyfikat PRINS MAX Certyfikat PRINS DIRECT LIQUI MAX 2-0